Цікава інформація

12.11.2022

Цікава інформація
ВІЙНА Війна об'єднує: як підвищити довіру працівників до компанії І чому важливо спілкуватись з командою. ⠀ Війна у багатьох компаніях та бізнесах проявляє всі найкращі та найгірші управлінські рішення, ухвалені до повномасштабного вторгнення. Головним викликом стає безпека всіх працівників та збереження команди, яка разом долатиме складнощі війни, відновлюватиме операційну діяльність і наближатиме перемогу України. Як підтримувати довіру в команді, розповіла Mind HR-директорка держпідприємства «Прозорро.Продажі» Олеся Гур’єва на прикладі ініціатив, що запроваджені у цій державній організації. Матеріал підготовлено у співавторстві з Іриною Редько, HR-менеджеркою держпідприємства. Ми роками покращували рекрутинг та онбординг, працювали над корпоративною культурою. Це дозволяло підтримувати довіру до компанії та всередині команди на високому рівні в попередні роки. Внутрішні дослідження під час війни показали, що рівень довіри працівників не просто залишився високим, а почав зростати. «Як ти?» Це найпопулярніше запитання, з яким кожен засинав і прокидався перші тижні й місяці війни. У такий час критично важливо для компанії збільшити кількість особистих контактів з працівниками. А також розуміти, де і хто знаходиться фізично, куди евакуйовується, чи там безпечно, яка потрібна допомога, чи готові люди працювати й що їм для цього потрібно. Протягом березня–квітня дні починалися з особистих повідомлень кожному працівнику, а також ранкових координаційних дзвінків всією командою. Ці загальні кола ми так і назвали – «як ти?». До червня таке спілкування було щоденним, а з початку літа команда почала збиратися двічі на тиждень. Завдяки таким онлайн-зустрічам люди почали краще розуміти один одного. Помічним для команди також став документ, в якому кожен може знайти корисну інформацію. Він містить дані про те: хто де мешкає, всі можливі контакти колег, мейли та месенджери, куди хто за потреби може евакуюватися, хто і кого може підмінити, а також де і скільки колег готові прихистити за потреби. Така відкритість працівників, зокрема, вплинула на їхню готовність більше довіряти колегам. ⠀ Як допомогти команді впоратись зі стресом? З емоціями і переживаннями під час війни впоратися важко. І це нормально. Постійний аналіз емоційного стану як кожного працівника, так і команди загалом стає обовʼязковою щоденною рутиною HR-відділів у багатьох компаніях. Намагатися жити й працювати в умовах work-war balance виснажливо. Це нерідко може спричиняти нестабільний емоційний стан, погіршувати памʼять та швидкість мислення, підвищувати напругу і тривожність, породжувати страхи, особливо під час повітряних тривог чи перегляду новин. Так, у квітні 2022-го ми запустили програму психологічної підтримки співробітників за сприяння GIZ. Під час неї  для команди провели декілька спеціалізованих вебінарів: про психофізіологію походження стресу, з техніки стабілізації та самодопомоги, з надання першої психологічної допомоги. Такі навчання допомагають краще зрозуміти, як реагує мозок на стрес, як вивести себе з цього стану, як допомогти іншим, наприклад, під час панічної атаки. Ще один формат роботи з психологом, який ми практикуємо, – щотижневі групові зустрічі, під час яких працівники можуть поговорити про внутрішні перешкоди, глибинні установки, взаємодію при ухваленні рішень, різні психотипи тощо. І що найголовніше – співробітники та члени їхніх родин мають можливість індивідуальної консультації з психологом з будь-яких питань, що їх хвилюють. Загалом 88% працівників компанії задоволені роботою з психологом, і це лише підтверджує необхідність наявності цієї опції. Тож якщо є можливість залучити психолога, зараз саме той час, коли така допомога є найнеобхіднішою для команди. ⠀ Війна зачіпає кожну людину та сімʼю й допомога потрібна всюди. Сьогодні є чимало способів волонтерити як спільно з колегами, так і самостійно: закривати фінансові збори, допомагати відновлювати житло сімʼям, які постраждали від війни, займатися донорством крові, привозити ліки та харчі стареньким, pro-bono долучатися інтелектуально до різних ініціатив, що наближають перемогу.Після восьми місяців війни всі ми маємо знайомих чи близьких, які захищають нас від російських окупантів на фронті. Наприкінці літа ми почали опікуватися одним з підрозділів ЗСУ, де служить наш співробітник і його побратими. Аби зібрати досить значну суму грошей на теплий одяг, взуття та інші потреби захисників, команда фандрейзить, організовує колаборації, проводить благодійні івенти. Волонтерство разом дає більший ефект, ніж залучення поодинці, а також покращує стосунки всередині колективу, який обʼєднується заради доброї справи. Крім того, воно дозволяє виявити, як компанія навчилася працювати з цінностями та чи розділяють їх співробітники. Опитування лояльності Без постійного моніторингу процесів у команді неможливо знаходити відповіді на нові й нові запитання, які повсякчас виникають під час війни. Кожна компанія може обирати зручний себе спосіб відстеження настроїв у команді, який допоможе розуміти її краще. Головне – робити це регулярно та аналізувати динаміку змін. Після шести місяців війни ми провели велике дослідження, аби отримати зворотний звʼязок від усіх співробітників, оцінити ризики, побачити найпроблемніші зони, зрозуміти, куди докладати зусиль першочергово, виявити пріоритети співробітників на сьогодні та ще раз показати нам, якими ми є насправді. Це опитування підтвердило, що зусилля і рішення компанії сприяли підвищенню довіри всередині. Співробітники відчули, що стали більше довіряти колегам і компанії, і що важливіше – відчули більше довіри до себе від інших.

← Все новости